Partner serwisu
Drogi i autostrady

Ostrów Wielkopolski: Brak S11 zahamuje rozwój gospodarczy regionu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
27-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ostrów Wielkopolski: Brak S11 zahamuje rozwój gospodarczy regionu
fot. GDDKiA
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego może powstać w przyszłej perspektywie. Jest tylko jeden warunek, muszą znaleźć się na nią pieniądze z Wieloletnich Ram Finansowych na lata 2014-2020. Zaawansowana w przygotowaniach inwestycja będzie musiała ustąpić miejsca ważniejszym z punktu widzenia Ministerstwa Transportu drogom, na które wystarczy unijnych pieniędzy.

S11 rozwija gospodarczo cały kraj

 

Plan dotyczący budowy dróg na lata 2014-2020 z lutego 2013 roku zawiera budowę drugiego etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego na liście rezerwowej. Jeżeli tylko uda się zaoszczędzić wystarczającą ilość środków, budowa obwodnicy ruszyłaby w latach 2014-2015.

Temat obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego, która ma biec w ciągu drogi ekspresowej S11, został poruszony podczas posiedzenia komisji infrastruktury poświęconemu wyłącznie trasie S11. Prezydent Ostrowa, Jarosław Urbaniak, popiera budowę całej drogi ekspresowej, która łączy region zachodniopomorski, wielkopolski, Opolszczyznę i Śląsk.

– Śląsk, Wielkopolska, Dolny Śląsk to regiony z największym po Warszawie PKB. Na drodze S11 odbywa się wzrost gospodarczy całego kraju. Bez udrożnienia transportu te regiony, które ciągną PKB, mogą zatrzymać ten wzrost – alarmuje prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.

 


Większy widok mapy

 

Ministerstwo Transportu buduje puste drogi

Jarosław Urbaniak przypomina, że w 2005 roku wykonano badania natężenia ruchu w mieście i odnotowano wówczas ponad 28 tys. samochodów na dobę, natomiast pięć lat później było to 21 tys. pojazdów.

Prezydent zaznacza, że w międzyczasie wybudowano pierwszy etap obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego, który jest pusty. Okazało się, punkt pomiarowy przesunięto o kilkaset metrów i właśnie to stało się powodem mniejszej liczby samochodów w mieście. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakładała, że samochody będą jeździć nową trasą, lecz kierowcy wciąż wybierają starą drogę, na której nikt nie wykonuje pomiarów.

– W Ostrowie Wielkopolskim wybudowano pierwszy odcinek obwodnicy kosztem około 300 mln zł. To pieniądze na pół obwodnicy, którą teraz nikt nie jeździ. Ostrów Wielkopolski wybudował zjazd z planowanego węzła, który nie istnieje i oddał go do użytkowania w listopadzie 2012 roku. Inwestycja wraz z wykupami kosztowała 14 mln 100 tys. zł. Ostrów Wielkopolski to miasto na prawach gminy, a nie powiatu i nasz budżet wynosi około 190 mln złotych. Nie jesteśmy tak bogaci, aby budować drogi, którymi nikt nie jeździ – mówił podczas wystąpienia na komisji infrastruktury prezydent Ostrowa Wielkopolskiego Jarosław Urbaniak.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5